立教時間ホーム

お知らせ詳細

2025年度春学期定期試験での筆記用具に関する注意点、ペットボトル飲料等の持込について / Regarding changes to the Written Exam for the Spring Semester of AY2025

2025-07-01

重要

* English version follows the Japanese text.


本日(2025年7月1日)に掲出した「試験方法発表掲示」で、①筆記用具に関する注意点、②定期試験を実施する教室に飲料を持ち込む際の注意事項、を掲載しました。


①これまで「試験出席票」「解答用紙の学生番号・氏名欄」をペン・ボールペンでの記入を必須にしていましたが、今学期の定期試験より筆記用具の指定を行いません。マークシート解答用紙などでは必ず鉛筆・シャープペンシルが必要になりますので、試験に持参する筆記用具として、鉛筆・シャープペンシルを持参してください。

②試験会場では飲食を禁止しておりましたが、飲料に限り、一定の条件で持ち込んで飲水することができるようにします。


詳しくは試験方法発表掲示「1-3-1 筆記試験 9筆記用具等の持込について」を確認してください。



In the “ the Exam Method Announcement” posted today (July 1, 2025), we have posted 2 precautions of (1) regarding writing tools and (2) bringing water bottles into the exam rooms.


(1) Although we used to require students to fill in the “Exam Attendance Form” and “Student ID Number and Name columns on the Answer Sheet” with a pen or ballpoint pen, we will not specify writing tools from this semester's exams. Since pencils and mechanical pencils are always required for mark-sensing answer sheets, etc., please bring pencils and mechanical pencils as writing tools for the exams.

(2) Eating and drinking have been prohibited in the exam rooms, but only a water bottle for hydration can be brought in under certain conditions.


For details, please refer to “1-3-1 Written Exam: 9 Writing Implement” on the Exam Method Announcement.

教務事務センター

池袋キャンパス 教務事務センター:TEL 03-3985-2220
新座キャンパス 教務事務センター:TEL 048-471-6942